محکومیت دو متخلف ارزی به پرداخت ۱۴۶ میلیارد ریال جریمه در تهران

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 14:57
مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: دو متخلف ارزی در تهران به پرداخت ۱۴۶ میلیارد ریال جزای نقدی و محرومیت‌های مدیریتی محکوم شدند.

محکومیت دو متخلف ارزی به پرداخت ۱۴۶ میلیارد ریال جریمه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد جعفری نسب، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: شعبه شصت و هفتم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تهران به پرونده ایفا نکردن ۳۶ هزار و ۱۸۳ یورو تعهد ارزی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران افزود: شعبه پس از بررسی اسناد موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک گمرکی علاوه بر بازگرداندن عین ارز و محرومیت از تاسیس شرکت و یا عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی به مدت یک سال و تعلیق کارت بازرگانی به مدت ۲ ماه متخلف ردیف اول را به ۴۸ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

جعفری نسب در ادامه گفت: شعبه همچنین علاوه بر بازگرداندن عین ارز متخلف ردیف دوم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال جریمه معادل چهار برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران افزود: متخلفان در این پرونده در مجموع به پرداخت ۱۴۶ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

جعفری نسب گفت: با گزارش پست بانک ایران پیرامون ایفا نکردن تعهد ارزی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.