زلنسکی برای دومین بار در ۲ ماه گذشته وارد عربستان شد | او اصرار دارد نقشی برای خود در جنگ ایران دست و پا کند

همشهری آنلاین شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 14:18
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین که اصرار دارد نقشی برای خود در جنگ ایران دست و پا کند، برای دومین بار وارد عربستان شد.

به گزارش همشهری آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، امروز جمعه وارد شهر جده در عربستان سعودی شد. این دومین سفر او به این کشور در کمتر از یک ماه است.
رویترز نوشت که کی‌یف در تلاش است همکاری‌های امنیتی خود را در خاورمیانه به بهانه جنگ ایران گسترش دهد و فناوری‌های خود را به خصوص در حوزه مقابله با پهپادها معرفی و ترویج کند.
زلنسکی در زمان ورود خود به عربستان در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «دیروز در دیدار با رهبران اروپایی، ضمانت‌های مالی برای تقویت توان تاب‌آوری خود دریافت کردیم. امروز نیز به تقویت توافق‌های خود با عربستان سعودی در حوزه‌های امنیت، انرژی و زیرساخت ادامه می‌دهیم.»
او همچنین افزود که قصد دارد با ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، دیدار کند.
در سفر قبلی او به عربستان در اواخر ماه مه، کی‌یف و ریاض به توافقی در زمینه همکاری‌های دفاعی دست یافتند؛ توافقی که زلنسکی مدعی شد پایه‌ای محکم برای قراردادهای بلندمدت آینده خواهد بود.
پس از آغاز جنگ ایران، اوکراین نیز تلاش کرد به نوعی خود را وارد این معرکه کند؛ زلنسکی تلاش کرده با چندین کشور حوزه خلیج فارس قراردادهایی امضا کرده و به گفته او فناوری‌ها و تجربه‌های اوکراین در زمینه مقابله با حملات پهپادی را به آن‌ها منتقل کند.
زلنسکی حتی پا را فراتر گذاشته و ادعا کرده که اوکراین آماده کمک به باز کردن تنگه هرمز است؛ کاری که تمامی ناتو از انجام آن سر باز زده‌اند و خود آمریکا نیز قادر به آن نیست.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.