آمریکا چقدر از ذخیره موشک های رادارگریزش را در جنگ با ایران مصرف کرد؟

افکار نیوز جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 11:41
نیویورک تایمز نوشت: آمریکا نیمی از موشک‌های رادارگریز خود را در جنگ با ایران سوزانده است.

روزنامه آمریکایی با برآورد هزینه تسلیحاتی ۲۸ تا ۳۵ میلیارد دلاری این کشور در جنگ با ایران نوشته از زمان آغاز جنگ در اواخر فوریه، ایالات متحده حدود ۱۱۰۰ موشک کروز رادارگریز دوربرد خود را که برای جنگ با چین ساخته شده بود، سوزانده است.

این میزان نزدیک به تعداد کل موشک‌های باقی‌مانده در ذخایر ایالات متحده است.

ارتش آمریکا بیش از ۱۰۰۰ موشک کروز تاماهاک شلیک کرده است؛ تقریباً ۱۰ برابر تعدادی که در حال حاضر هر ساله خریداری می‌کند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.