دزدی دریایی ادامه‌دار آمریکا در آب‌های آزاد +فیلم

مشرق نیوز پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 16:20
وزارت جنگ آمریکا از بازرسی و توقیف یک نفتکش دیگر خبر داد و مدعی شد حامل نفت ایران بوده است.

به گزارش مشرق، وزارت جنگ آمریکا اعلام کرده است که یک نفتکش به نام مجستیک ایکس را در اقیانوس هند بازرسی و توقیف کرده است.

پنتاگون مدعی‌ست که این کشتی تحت تحریم قرار دارد و تابعیتی ندارد و حامل نفت ایران بوده است.

در این میان، شرکت رهیابی محموله‌های نفتی، تنکر ترکرز هم مدعی شده که این نفتکش همان کشتی «فونیکس» است که از سال ۲۰۲۳ به ایران در صادرات ۲۰ میلیون بشکه نفت کمک کرده است.

به نوشته این شرکت، این کشتی بدون تابعیت (stateless) است و پرچم گویان را بدون تایید آن کشور برافراشته است.

آمریکا روز گذشته نفتکش تیفانی با پرچم بوتسوانا را در اقیانوس هند و در مسیر سنگاپور بازرسی و توقیف کرد.

سنتکام ۳۱ فروردین ماه کشتی کانتینری توسکا را در شمال دریای عمان درحالی‌که به سمت بندرعباس، در حرکت بود، هدف قرار داد و توقیف کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.