همزمان با ادامه قطعی اینترنت و دسترسی گزینشی به سرویسهای بینالمللی، کارزاری با عنوان «درخواست رفع فیلتر در ایران» در پلتفرم کارزار راهاندازی شده و تا امروز (۲ اردیبهشت ۱۴۰۵) موفق به جلب امضای بیش از ۸۸ هزار و 890 نفر شده است.
به گزارش دیجیاتو، در متن این کارزار که خطاب به وزیر ارتباطات نوشته شده، آمده است: «با عنایت به تحولات اخیر در مناسبات منطقهای و برقراری آتشبس، ضروری است سیاستهای داخلی در حوزه فضای مجازی نیز متناسب با شرایط جدید مورد بازبینی قرار گیرد.»
در ادامه نوشته شده: «ادامه وضعیت فیلترینگ گسترده سکوهای پرکاربرد بینالمللی، ضمن تحمیل هزینههای مضاعف اقتصادی بر کسبوکارها و خانوارها، استفاده از ابزارهای دور زدن فیلترینگ را افزایش داده و عملاً اهداف اولیه محدودسازی را با چالش مواجه ساخته است. لغو این محدودیتها در شرایط کنونی، میتواند گامی عملی در جهت کاهش فشار معیشتی و بهبود فضای کسبوکار تلقی گردد.»
این کارزار در پایان خواستار «اقدام فوری و شفاف مسئولین ذیربط در خصوص رفع فیلتر اینترنت و بازگشت کشور به مسیر ارتباطات عادی بینالمللی» شده است.
بنابر اطلاعات موجود، این کارزار از ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ آغاز به کار کرده و در مدت 14 روز تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از ۸۸ هزار و 890 امضا جمعآوری کرده است. با توجه به ادامه قطعی اینترنت، این کارزار تنها از طریق اینترانت کشور (شبکه داخلی) قابل دسترسی و امضاست.
گفتنی است از روز ۹ اسفند ۱۴۰۴ همزمان با حملات نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران، اینترنت بینالمللی در کشور قطع شده و طی روزهای اخیر تنها دسترسی گزینششده (وایتلیست) به برخی سرویسها مانند موتور جستوجوی گوگل و چتبات دیپسیک برقرار شده است.
پلتفرم کارزار تاریخ پایان این کارزار را که با هشتگ #رفع_فیلتر منتشر شده، روز 31 خرداد 1405 اعلام کرده و گفته است که در صورت رسیدن تعداد امضاها به 100 هزار، نشستی با حضور مسئولان ارشد، رسانهها، کنشگران و نویسنده کارزار برگزار خواهد کرد.
برای امضای کارزار درخواست رفع فیلتر اینترنت میتوانید از این لینک اقدام کنید.