به گزارش خبرآنلاین، به نقل از روزیاتو، تانک جدید که CAPINT (مخفف Intermediate Capability) نام دارد، در عمل از شاسی Leopard ۲A۸ بهره میبرد، اما به یک برجک بدون سرنشین با طراحی آیندهنگر، قابلیت همکاری با خودروهای رباتیک و پهپادها مجهز شده است.
جالبترین بخش این تانک، برجک بدون سرنشین آن است. برخلاف برجکهای متعارف تانکهای اصلی میدان نبرد، هیچ خدمهای داخل برجک قرار نمیگیرد. در عوض، تمام عملیات برجک از راه دور کنترل میشود و خدمه در داخل بدنه اصلی تانک و در محیطی امنتر مستقر خواهند بود.
از آنجا که نیازی به حضور خدمه در برجک نیست، میتوان آن را کوچکتر و سبکتر طراحی کرد. با این حال، این موضوع به معنای کاهش قدرت آتش نیست. بر اساس گزارشها، این تانک به توپ بدون خان ۱۲۰ میلیمتری KNDS ASCALON مجهز خواهد بود که از سامانه بارگذاری خودکار بهره میبرد. این ویژگی باعث میشود تانک با ذخایر فعلی مهمات استاندارد ناتو سازگار باشد.

تا اینجای کار همه چیز نسبتاً متعارف به نظر میرسد، اما نکته جالب دیگر برنامه KNDS برای همراه کردن این تانک با پهپادها و خودروهای رباتیک است. خودروهای بدون سرنشین زمینی و پهپادها در کنار تانک عملیات خواهند کرد و یک تیم مشترک سرنشیندار-بدون سرنشین را تشکیل میدهند. در چنین ساختاری، تانک نقش یک مرکز فرماندهی زرهی را بر عهده خواهد داشت.
هنوز جزئیات زیادی درباره این قابلیت منتشر نشده، اما احتمالاً شامل پهپادهای شناسایی برای بررسی منطقه پیش از پیشروی و سامانههای مقابله با پهپاد برای حفاظت از تانک خواهد بود. پیشبینی میشود سامانههای ضدپهپاد از ترکیبی از روشهای Hard Kill و Soft Kill استفاده کنند. این فناوریها میتوانند شامل سامانههای حفاظت فعال و پهپادهای رهگیر پرتابشونده از لوله باشند.
۵۸۵۸












