خشم مدیر اف‌بی‌آی از یک افشاگری رسانه‌ای

مشرق نیوز سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 09:39
در پی افشاگری یک نشریه در خصوص سوء رفتار مدیر اف بی آی و مصرف بیش از حد مشروبات الکلی توسط وی، کش پاتل علیه این نشریه شکایت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، کش پاتل مدیر اف بی آی علیه نشریه آتلانتیک اقامه دعوی قضایی کرده و خواهان دریافت غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری شده است.

وی ادعا کرد که مقاله منتشر شده در این نشریه علیه رفتارهای پاتل دروغ بوده و با هدف خدشه دار کردن وجهه و جایگاهش مطرح شده است.

نشریه مذکور گزارشی بر اساس مصاحبه با بیش از ۲۰ منبع از جمله مقامات فعلی و سابق اف‌بی‌آی، اعضای کنگره و سایر افراد مرتبط با پاتل منتشر کرده است.

افراد مذکور در این گزارش تاکید کرده اند که عملکرد پاتل به مثابه یک شکست مدیریتی به شمار می رود و رفتار شخصی او می تواند به ایجاد شکاف در امنیت ملی آمریکا منجر شود. آنها همچنین به مصرف بیش از حد مشروبات الکلی، غیبت‌های مکرر در محل کار و دشواری دسترسی به پاتل در مواقع حساس اشاره کردند.

در این گزارش آمده است، پاتل در جریان یک مشکل فنی که در سیستم داخلی دفترش به وجود آمده بود به صورت بسیار عصبی رفتار کرد. رفتار پاتل نامنظم و نگران‌کننده بوده و وی تمایل به نتیجه‌گیری عجولانه بدون شواهد کافی دارد. همچنین گزارش شده که در برخی موارد، پاتل آنقدر مست بوده که محافظان امنیتی‌اش به سختی او را هوشیار می‌کردند. برخی از مسئولان آمریکایی ابراز نگرانی کرده‌اند که رفتار پاتل می‌تواند آمادگی اف بی آی را در مواقع بحرانی، به ویژه با توجه به تشدید تنش‌های جهانی به خطر بیاندازد.

در ادامه این گزارش آمده است، محیط کاری با توجه به مسئولیت پاتل با ترس، بی اعتمادی، افزایش استعفا و ترک خدمت رو به رو شده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.