واکنش سازمان ملل به تهدیدات جدید ترامپ علیه ایران

الف سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 00:21
سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به از سرگیری دوباره تهدیدات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمله به زیرساخت‌های ایران در صورت عدم توافق مدنظر واشنگتن گفت که هیچ هدفی، تخریب زیر ساخت های یک کشور و وارد کردن درد و رنج به مردم را توجیه نمی کند.

به گزارش ایرنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی درباره تهدیدات تازه رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران در مقر سازمان ملل افزود : «آنچه را که قبلاً گفته‌ایم تکرار می‌کنم. هیچ هدف نظامی وجود ندارد که تخریب کامل زیرساخت‌های غیرنظامی یا تحمیل عمدی درد و رنج به جمعیت غیرنظامی را توجیه کند.»

سخنگوی سازمان ملل درباره وضعیت تنگه هرمز نیز افزود: ما شاهد فعالیت‌های زیادی و صادقانه بگویم، سردرگمی زیادی در مورد وضعیت تنگه هرمز بوده‌ایم.

دوجاریک اضافه کرد: «آنچه برای ما روشن است این است که دبیرکل همچنان نگران محدودیت‌های اعمال شده و حوادث دریایی است که در ۴۸ ساعت گذشته شاهد آن بوده‌ایم. »

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: «موضع ما همچنان روشن است که باید شاهد احیای کامل حقوق دریانوردی بین‌المللی و آزادی دریانوردی در تنگه هرمز باشیم و این باید توسط همه طرف‌ها رعایت شود.» در حال تکمیل است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.