انتقاد سازمان ملل از تهدیدات جدید ترامپ علیه ایران

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 00:02
سخنگوی سازمان ملل در واکنش به تهدید دوباره رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمله به زیرساخت‌های ایران گفت: " هیچ هدفی، تخریب زیر ساخت‌های یک کشور و وارد کردن درد و رنج به مردم را توجیه نمی‌کند. "

انتقاد سازمان ملل از تهدیدات جدید ترامپ علیه ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی درباره تهدیدات جدید رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت: «آنچه را که قبلاً گفته‌ایم تکرار می‌کنم. هیچ هدف نظامی وجود ندارد که تخریب کامل زیرساخت‌های غیرنظامی یا تحمیل عمدی درد و رنج به جمعیت غیرنظامی را توجیه کند.»

سخنگوی سازمان ملل درباره وضعیت تنگه هرمز نیز گفت: «آنچه برای ما روشن است این است که دبیرکل همچنان نگران محدودیت‌های اعمال شده و حوادث دریایی است که در ۴۸ ساعت گذشته شاهد آن بوده‌ایم.»

دوجاریک درباره پیامد‌های جنگ آمریکا علیه ایران و تنگه هرمز گفت: اگر اشتباه نکنم، حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از منابع کود جهان مسدود شده است. ما شاهد افزایش قیمت کود و اوره بوده‌ایم.

سخنگوی سازمان ملل افزود: قیمت نفت نه تنها افزایش یافت، بلکه این افزایش بدون هیچ‌گونه ثباتی بوده است.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت: همه این مسایل، بر آژانس‌های سازمان ملل و ظرفیت و توانایی آنها برای برنامه‌ریزی و خرید تأثیر می‌گذارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.