جولان جاسوسان ایرانی در قلب اسرائیل

همشهری آنلاین دوشنبه 31 فروردین 1405 - 20:34
در اسرائیل هرچند وقت یکبار خبر بازداشت جاسوسان ایرانی درز می‌شود؛ این اخبار، جولان جاسوسان ایرانی در قلب اسرائیل را نشان می‌دهد.

به گزارش هشمهری‌آنلاین، شاباک خبر از بازداشت دو سرباز جوان اسرائیلی 19 و 21 ساله، به اتهام جاسوسی برای دستگاه‌ها اطلاعاتی ایران داد، یکی از آنان عازم سفر به یک کشور عربی برای گذراندن دوره‌های آموزشی بود. بازداشت این دو جوان در امتداد موج بازداشت‌های قبلی است. در سال گذشته، تیرماه سه جوان دیگر اسرائیلی به اتهام جاسوسی و افشای اطلاعات حساس در ازای صدها هزار شِکِل دستگیر شده بودند. در مهر ماه هم دو جوان صهیونیست به جرم تلاش برای ترور شخصیت‌های حکومتی و در خلال جنگ رمضان، در تاریخ 18 فروردین هم چهار سرباز صهیونیست به ظن جاسوسی بازداشت شده بودند. بنا به اعلام شاباک در سال 2025 تعداد بازداشتی‌های از میان اسرائیلی‌ها و نیروهای خارجی به 25 مورد رسید که نشان از افزایش 400درصدی در مقایسه با سال گذشته آن دارد. گفتنی است که در تاریخ 15 اسفند، چند روز بعد آغاز جنگ علیه ایران؛ شین بت فورا نسبت به جاسوسی برای ایران علیه شهروندان خود هشدار صادر کرده بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.