زیان‌دهی بانک مرکزی آمریکا ۳ ساله شد

افکار نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 02:17
بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که سال گذشته بیش از ۱۸ میلیارد دلار زیان ثبت کرده که زیان‌دهی آن را وارد سومین سال می‌کند.

 رسانه اقتصادی کوبیسی لتر نوشت که طبق گزارش فدرال رزرو این بانک در سال ۲۰۲۵ متحمل ۱۸.۷- میلیارد دلار زیان عملیاتی شده است که سومین سال متوالی زیان‌دهی آن محسوب می‌شود.این رقم کل زیان سه‌ساله را پس از ثبت ۷۷.۶- میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ و ۱۱۴.۰- میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳، به ۲۱۰.۳- میلیارد دلار می‌رساند.این زیان‌ها عمدتاً ناشی از این است که فدرال رزرو به بانک‌ها و صندوق‌های بازار پول، بهره بیشتری پرداخت می‌کند نسبت به درآمدی که از اوراق قرضه و اوراق بهادار با پشتوانه رهنی خود به دست می‌آورد.از زمان شروع این زیان‌ها در سپتامبر ۲۰۲۲، فدرال رزرو ارسال درآمد به وزارت خزانه‌داری را متوقف کرده است و بدین ترتیب به روندی که از سال ۲۰۰۸ مجموعاً ۱.۳۶ تریلیون دلار درآمد داشت، پایان داده است.با این حال فدرال رزرو نمی‌تواند ورشکست شود زیرا به معنای واقعی کلمه پول خود را خودش خلق می‌کند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.