رئیس پیشین سیا: ایران با کنترل تنگه هرمز به لحاظ راهبردی قوی‌تر می‌شود

عصر ایران یکشنبه 30 فروردین 1405 - 14:46
اختلالات بوجود آمده در عبورو مرور از تنگه هرمز در نتیجه جنگ علیه ایران، موجب گرانی انرژی و کالا در بخش های زیادی از جهان شده است.

ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا (سنتکام) و رئیس پیشین سازمان جاسوسی این کشور(سیا) در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان اعلام کرد جنگ ممکن است موجب تضعیف ایران از نظر نظامی شده باشد اما ممکن است باعث قدرتمندتر شدن تهران از منظر راهبردی شود.

به گزارش مهر، وی، سرنوشت نهایی نحوه کنترل تنگه هرمز توسط ایران را تعیین کننده میزان تاثیرگذاری این موضوع بر قدرت راهبردی تهران ارزیابی کرد.

از زمان تجاوز آمریکایی-صهیونیستی علیه ایران، جمهوری اسلامی کنترل عبور و مرور کشتی ها در تنگه هرمز و تامین امنیت آنها را برعهده گرفته است.

اختلالات بوجود آمده در عبورو مرور از تنگه هرمز در نتیجه جنگ علیه ایران، موجب گرانی انرژی و کالا در بخش های زیادی از جهان شده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.