آغاز اتصال اساتید دانشگاه‌ها به اینترنت بین‌المللی

تابناک یکشنبه 30 فروردین 1405 - 09:12
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از نحوه دسترسی اساتید دانشگاه‌ها و محققان به اینترنت بین‌المللی خبر داد و گفت: این اقدام از اساتید دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد.

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ سید مهدی ابطحی با اشاره به ضرورت دسترسی دانشگاهیان و محققان به اینترنت بین‌المللی، گفت: در وزارت علوم برای دسترسی اساتید به اینترنت بین‌المللی بر اساس لیستی که در اختیار داشتیم، اقدام شده است و به مرور این اتفاق برای همه اساتید رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه این اقدام شامل اساتید و پژوهشگران می‌شود، اظهار کرد: دسترسی دانشگاهیان به اینترنت بین‌المللی از اساتید دانشگاه‌ها شروع می‌شود و بعد سایر پژوهشگران نیز در این لیست قرار خواهند گرفت.

ابطحی در پاسخ به این سؤال که آیا محققان پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌ها در این لیست قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: اعضای پژوهشکده‌های دانشگاه‌ها و اندیشکده‌ها، چون هیئت علمی هستند، برای آنها امکان دسترسی به اینترنت بین‌المللی فراهم خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه اقدام برای دسترسی محققان پژوهشکده‌ها به اینترنت بین‌المللی توضیح داد: وزارت علوم اسامی اساتید را در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داده است و به مرور انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اطلاعات همه اساتید در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته و به‌طور کلی دسترسی پژوهشگران از مسیر اساتید آغاز می‌شود و سپس برای پژوهشکده‌ها و دیگر مراکز گسترش می‌یابد. روند فعلی که مدتی است آغاز شده است، ادامه دارد و امیدوارم تا هفته آینده این مشکل برطرف شود.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.