فعالسازی قرارگاه تسهیل وزارت صمت برای نظارت بر بازار

صدا و سیما یکشنبه 30 فروردین 1405 - 08:46
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از فعالسازی قرارگاه تسهیل وزارت صمت برای نظارت بر بازار در قالب چند کارگروه، خبر داد.

فعالسازی قرارگاه تسهیل وزارت صمت جهت نظارت بر بازار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد رستمی  با اشاره به اقدامات کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از کمبود کالا‌های اساسی در بازار، گفت: این وزارتخانه برای ممانعت از کمبود کالا‌های اساسی بویژه در شرایط بحرانی کشور نسبت به فعالسازی قرارگاه تسهیل اقدام کرده است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، میان جلگه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این قرارگاه متناسب با حوزه‌های مختلف دارای چند کارگروه از جمله تولید، رصد بازار، آسیب جنگی، استانی و رسانه است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، با اشاره به نحوه فعالیت تعدادی از این کارگروه ها، یادآور شد: هر کدام از این کارگروه‌ها وظایف مختلفی را برعهده دارند کمااینکه کارگاه تولید نظارت بر روند تولید و فعالیت واحد‌های صنعتی در کل کشور را برعهده دارد، همچنین کارگروه رصد بازار نیز مسئولیت نظارت بر نحوه تامین و عرضه ۲۶ قلم کالا در هر استان را برعهده دارد یا کارگروه استانی وضعیت تامین کالا‌های اساسی در هر استان و وضعیت آن نسبت به گذشته را بررسی و رصد می‌کند و کارگروه آسیب‌های جنگی نیز نظارت بر روند برآورد و جبران خسارات واحد‌های تولیدی و صنعتی را برعهده دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این کارگروه‌ها اطلاعات لازم را بر اساس گزارش‌های دریافتی یا نظارت مستقیم بازرسان این وزارتخانه بدست آورده و چنانچه نیاز به ورود جدی باشد در کارگروه‌ها بررسی و مصوب می‌شود و از این طریق کار‌ها دنبال خواهد شد. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.