لاوروف: یکی از اهداف اصلی جنگ علیه ایران تسلط بر نفت بود

عصر ایران شنبه 29 فروردین 1405 - 22:56
وزیر خارجه روسیه درباره احتمال از سرگیری مذاکرات درباره اوکراین، اظهار کرد: این موضوع در حال حاضر در اولویت نیست، اما مسکو از ایده بازگشت مذاکرات به استانبول استقبال می‌کند.
 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی با اشاره به تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی جنگ علیه ایران تسلط بر منابع انرژی و نفت بود.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، لاوروف در جریان سخنرانی خود در پنجمین نشست دیپلماتیک آنتالیا در ترکیه، گفت: یکی از اهداف اصلی ایالات متحده از جنگ علیه ایران، تسلط بر نفتی بود که از تنگه هرمز عبور می‌کند.
 
وزیر خارجه روسیه همچنین درباره احتمال از سرگیری مذاکرات درباره اوکراین، اظهار کرد: این موضوع در حال حاضر در اولویت نیست، اما مسکو از ایده بازگشت مذاکرات به استانبول استقبال می‌کند.
 
لاوروف خاطرنشان کرد: روسیه از مذاکرات کنار نمی‌کشد و در صورت طرح درخواست، آن را بررسی خواهد کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به بحث‌ها درباره تضمین‌های امنیتی اروپا برای اوکراین، تصریح کرد: این تضمین‌های امنیتی با هدف حفظ حکومت کی‌یف و افزایش تهدیدها علیه روسیه است.
 
لاوروف همچنین درباره روابط میان مسکو و پکن اظهار کرد: روابط روسیه و چین مبتنی بر وابستگی یک‌طرفه نیست و در حوزه تجارت و انرژی متوازن است.
 
وزیر خارجه روسیه همچنین درباره روابط مسکو و واشنگتن خاطرنشان کرد: ما درباره مسائل دوجانبه و تحریم‌ها با دولت فعلی آمریکا اختلافات زیادی داریم.
 
لاوروف در پایان تصریح کرد: زمان گفت وگو با آمریکا درباره آینده روابط اقتصادی آن با روسیه فرا رسیده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.