به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب الله لبنان گفت : آتشبس هرگز حاصل نمیشد، اگر عملکرد اسطورهای رزمندگان نبود.
دبیر کل حزب الله لبنان در پیامی به مناسبت آتش بس گفت : میدان ثابت کرد که فصل الخطاب است. سیاست موفق، سیاستی است که از نتایج میدان به عنوان منبعی برای قدرت استفاده کند تا دشمن را مجبور به تسلیم در برابر حقوق لبنان نماید.
شیخ نعیم قاسم افزود : بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات لبنان و اسرائیل بیمعناست و بلکه توهینی به لبنان است. آتشبس به معنای توقف کامل تمام اقدامات خصمانه است و انگشتان رزمندگان بر روی ماشه باقی خواهد ماند، زیرا ما به دشمن اعتماد نداریم. ما مسیر پانزده ماه گذشته را که در انتظار دیپلماسی بودیم و به هیچ نتیجهای نرسید، نمیپذیریم. همین بس که لبنان این توهینها را در مذاکره مستقیم با دشمن اسرائیلی برای شنیدن دیکتههای آن تحمل کند. آتشبس فقط از طرف مقاومت نیست، بلکه باید از هر دو طرف باشد. حزبالله برای همکاری حداکثری با دولت لبنان در مرحله جدیدی مبتنی بر تحقق حاکمیت لبنان، آماده است.
دبیر کل حزب الله گفت : سپاس از قهرمانان مقاومت که پیشروی دشمن اسرائیلی را با وجود استقرار صد هزار سرباز در مرزها، ناکام گذاشتند و سپاس از فداکاریها و ایثارگریهای مردم، دوستداران و عزیزان مان.
شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان: از ایران بابت اینکه آتشبس در لبنان را به توافق در پاکستان گره زد، و سپس در همین راستا تنگه هرمز را بست، سپاسگزارم.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت : دولت لبنان تشکیل جلسه نداده و با بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره توافق آتشبس بین لبنان و «اسرائیل» موافقت نکرده است.لبنان با همبستگی و همدلی ارتش، مردم، مقاومت و قدرت سیاسی که خواهان استقلال و آزادی آن است، عزیز باقی خواهد ماند. انگشتان رزمندگان بر روی ماشه باقی خواهد ماند زیرا ما به دشمن اعتماد نداریم و به هرگونه نقض آتشبس توسط دشمن، متناسب با آن پاسخ خواهند داد.