به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، سازمان بهداشت جهانی در تازهترین گزارش خود اعلام کرد: در اسفند ماه سال گذشته موارد چند بیماری واگیر دار در افغانستان افزایش یافته و همزمان دسترسی شهروندان به خدمات درمانی در برخی مناطق افغانستان کاهش پیدا کرده است. موارد ابتلا به «مالاریا» با افزایش ۲۵ درصدی به ۷۴۶ مورد رسیده و تب کنگو نیز با ۶ مورد مرگ، ۵۹ درصد افزایش یافته است.
در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است: همچنین ۲۳۹۵ مورد بیماری سرخک با ۱۱ مورد مرگ و ۶۳۰۸ مورد اسهالات شدید آبی ثبت شده است که موارد ابتلا به این بیماری نیز حدود ۶ درصد افزایش یافت.
از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی گفته است فعالیت ۱۰ مرکز ارائه خدمات درمانی این سازمان براثر سیلابهای اخیر در افغانستان مختل شده است. چندی قبل سازمانهای بین المللی اعلام کردند حدود ۱۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی نیازمند هستند.