محدودیت جدید نقل و انتقال ملک با وکالت‌نامه‌های خارج از کشور

عصر ایران چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 18:35
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد که از نهم اسفندماه ۱۴۰۴، هرگونه نقل و انتقال اموال با استناد به وکالت‌نامه‌های صادره از کنسولگری‌های ایران نیازمند استعلام از دادستانی کل است. این اقدام با هدف پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در شرایط جاری انجام می‌شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هرگونه نقل و انتقال با استناد به وکالت نامه‌های صادره از کنسولگری‌های کشورمان از نهم اسفندماه سال ۱۴۰۴ نیازمند استعلام از دادستانی کل کشور است.

به گزارش قوه قضاییه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دستور دادستان کل کشور جهت پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده از قوانین در جنگ ظالمانه اخیر و جنایت ددمنشانه علیه مردم کشورمان اظهار کرد: در این راستا و بر اساس بخشنامه صادره این سازمان خطاب به دفاتر اسناد رسمی، هرگونه نقل و انتقال با استناد به وکالت نامه‌های صادره از کنسولگری‌های کشورمان از نهم اسفندماه سال ۱۴۰۴ نیازمند استعلام از دادستانی کل کشور می‌باشد.

وی در تشریح مبنای حقوقی توقیف اموال و سلب مالکیت‌ها گفت: با فقدان عنصر معنوی تابعیت به عنوان یکی از ارکان اساسی تابعیت اعم از رابطه معنوی و مادی و تزلزل انتساب، موجبات تزلزل حقوق اشخاص از جمله حقوق مالکیت فراهم می‌شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.