ادعای سنتکام: از روز دوشنبه محاصره دریایی ایران شروع می‌شود

مشرق نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 07:56
به دنبال شکست نقشه‌های ترامپ برای بازگشایی تنگه هرمز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا ادعا کرد که از روز دوشنبه محاصره دریایی ایران را آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق؛ فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در ادامه تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای محاصره دریایی ایران در بیانیه ای مدعی شد، مطابق با فرمان رئیس‌جمهور، از تاریخ ۱۳ آوریل ساعت ۱۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (ET)، اجرای محاصره تمامی رفت‌وآمدهای دریایی ورودی و خروجی به بنادر ایران را آغاز خواهند کرد.

در این بیانیه ادعا شده است، این محاصره به طور بی‌طرفانه علیه شناورهای تمامی کشورهایی که به بنادر و مناطق ساحلی ایران وارد یا از آن‌ها خارج می‌شوند، از جمله تمامی بنادر ایران در خلیج فارس و دریای عمان، اعمال خواهد شد. نیروهای سنتکام مانع آزادی دریانوردی برای شناورهایی که در حال عبور از تنگه هرمز به مقصد یا از مبدأ بنادر غیرایرانی هستند، نخواهند شد.

دونالد ترامپ که نقشه هایش برای بازگشایی تنگه هرمز با شکست مواجه شده است روز یک شنبه از طرح جدیدش برای محاصره دریایی ایران خبر داده بود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.