خواهان جنگ با آمریکا نیستیم | ما نه جنگ می‌خواهیم نه حمله!

همشهری آنلاین یکشنبه 23 فروردین 1405 - 19:25
رئیس‌جمهور کوبا گفت کشورش خواهان جنگ با ایالات متحده نیست و کاملا به موضع دفاعی و غیرتهاجمی متعهد است.

به گزارش همشهری آنلاین، «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی با رسانه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» گفت: «ما جنگ نمی‌خواهیم. ما حمله نمی‌خواهیم.»

رئیس جمهور کوبا خواستار گفت‌وگو با ایالات متحده بر اساس احترام شد و تاکید کرد که موضع هاوانا «کاملا دفاعی و غیرتهاجمی» است.

دیاز کانل همچنین گفت: «من فکر می‌کنم گفت‌وگو و توافق با دولت ایالات متحده امکان‌پذیر است اما دشوار می‌باشد.»

رئیس‌جمهور کوبا گفت که هرگز با «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگو نکرده و او را نمی‌شناسد.

دیاز کانل گفت، با این وجود، کوبا همچنان پذیرای سرمایه‌گذاری خارجی در اکتشاف و تولید نفت است که فرصتی برای شرکت‌های آمریکایی نیز محسوب می‌شود.

اظهارات رئیس‌جمهور کوبا در پی تهدیدات مکرر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مطرح می‌شود. ترامپ پیشتر به خبرنگاران گفته بود که می‌تواند «کوبا را به نوعی» در اختیار بگیرد و مدعی شده بود که می‌تواند «هرکاری که خواست» با این کشور انجام دهد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.