حمله به نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان/ ۳ نظامی کشته شدند

الف یکشنبه 23 فروردین 1405 - 18:10
منابع خبری از کشته شدن سه نظامی در حمله به قایق گشتی نیروهای دریایی پاکستان توسط شبه‌نظامیان بلوچ خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم، منابع خبری اعلام کردند یک شناور نظامی پاکستان متعلق به نیروهای دریایی پاکستان در نزدیکی منطقه جیونی شهرستان «گوادر» هدف حمله شبه‌نظامیان قرار گرفت.

به گفته منابع، در پی این حادثه، دست‌کم سه نفر از نیروهای نظامی پاکستان جان خود را از دست دادند. هویت کشته‌شدگان «نایک افضل»، «سپوی جمیل» و «سپوی عمیر» اعلام شده است.

مقامات رسمی پاکستان تاکنون جزئیات بیشتری درباره ماهیت این حمله یا عاملان آن منتشر نکرده‌اند و اعلام شده که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. با این حال گروه جدایی‌طلب موسوم به «ارتش آزادیبخش بلوچستان» در بیانیه‌ای مسئولیت حمله را به عهده گرفته است.

سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچستان این حمله را آغاز عملیات در حوزه دریایی و نشان‌دهنده مرحله‌ای تازه در راهبرد نظامی این گروه پس از حملات زمینی و در راستای فشار به نیروهای پاکستانی در تمامی میدان‌ها توصیف کرد.

ناظران این رویداد را تحولی قابل توجه در سطح درگیری‌ها در منطقه ارزیابی می‌کنند، چرا که به گفته آنان، این نخستین‌بار است که نیروهای پاکستانی در محدوده دریایی ایالت بلوچستان هدف حمله قرار می‌گیرند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.