دور جدیدی از مذاکره سه جانبه ایران، آمریکا و پاکستان آغاز شد

الف یکشنبه 23 فروردین 1405 - 00:21
هیات‌های مذاکراتی ایران و آمریکا از دقایقی قبل با حضور مقامات پاکستان به عنوان میانجی، دور جدیدی از گفت‌وگوهای سه جانبه را در اسلام‌آباد آغاز کردند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، با توجه به زیاده‌خواهی‌های آمریکا به نظر می‌رسد این آخرین فرصت تیم ایرانی به آمریکایی ها برای دستیابی به چارچوب مشترک در این دور از مذاکرات باشد.

پیشتر یک منبع آگاه به ایرنا گفت که به رغم اختلافات جدی در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، گفت وگوها به طور فشرده ادامه دارد.

اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، میزبان دور جدیدی از مذاکرات میان هیئت‌های بلندپایه ایران و ایالات متحده آمریکا است؛ مذاکراتی که هدف اصلی آن دستیابی به صلح پایدار پس از برقراری آتش‌بس ۱۴ روزه در منطقه پرتنش غرب آسیا است. این ابتکار دیپلماتیک، که نخستین بار توسط شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، پیشنهاد شد، پس از هفته‌ها میانجی‌گری پنهان و آشکار اسلام‌آباد به مرحله اجرایی رسیده و از امروز شنبه ۱۱ آوریل ۲۰۲۶ (۲۲ فروردین ۱۴۰۵) در اسلام‌آباد آغاز شد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.