ورود مجموعه نظامی پاکستانی به عربستان

عصر ایران شنبه 22 فروردین 1405 - 15:36
این اقدام در چارچوب تقویت هماهنگی های نظامی مشترک و بالا بردن سطح آمادگی عملیاتی میان نیروهای دو کشور است که به تقویت ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی کمک می کند.

منابع خبری از ورود یک مجموعه نظامی پاکستانی به عربستان در چارچوب توافق دفاعی راهبردی مشترک دو کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع عربستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد یک مجموعه نظامی پاکستانی در چارچوب توافق دفاعی راهبردی امضا شده میان این دو کشور، وارد پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در منطقه شرقی عربستان شده است.

این مجموعه نظامی متشکل از جنگنده و نیروهای پشتیبانی وابسته به نیروی هوایی پاکستان است.

طبق این گزارش، این اقدام در چارچوب تقویت هماهنگی های نظامی مشترک و بالا بردن سطح آمادگی عملیاتی میان نیروهای دو کشور است که به تقویت ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی کمک می کند.

پیش از این وزارت امور خارجه پاکستان از گفت‌وگوی «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان درباره تحولات در غرب آسیا خبر داد.

طبق پیام وزارت امور خارجه پاکستان که در صفحه آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده است، دو طرف بر ضرورت فوری تنش‌زدایی و گفت‌وگو تاکید کردند.

همچنین ابتکار پنج ماده‌ای پاکستان و چین برای صلح در منطقه خلیج فارس و غرب آسیا مورد بحث قرار گرفت.

اسحاق دار و همتای سعودی وی بر روابط قوی و دوستانه پاکستان-عربستان تاکید و توافق کردند از نزدیک در تماس باشند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.