هیمنه نظامی آمریکا را فرو ریخت

صدا و سیما جمعه 21 فروردین 1405 - 11:57
عبدالقیوم سجادی نماینده سابق مجلس افغانستان، در واکنش به تحولات اخیر منطقه‌ای در یاد داشتی نوشت: هیمنه نظامی آمریکا در جنگ با ایران فرو ریخت.

هیمنه نظامی آمریکا را فرو ریخت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، عبدالقیوم سجادی نماینده سابق مجلس افغانستان، در واکنش به تحولات اخیر منطقه‌ای در یاد داشتی نوشت: جنگ میان آمریکا و ایران به تضعیف جدی جایگاه جهانی ایالات متحده انجامیده است.

سجادی با اشاره به نقش آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به‌عنوان قدرت هژمونی گفته است که این کشور با شعارهایی، چون تأمین امنیت جهانی، حمایت از دموکراسی و حقوق بشر، مشروعیت بین‌المللی خود را حفظ کرده بود، اما اقدامات نظامی اخیر علیه ایران این تصویر را «به‌شدت خدشه‌دار» کرده است.

وی افزود: حملات آمریکا از جمله آنچه «کشتار غیرنظامیان» و «ترور رهبران» باعث فروپاشی قدرت نرم این کشور شده و همزمان، ناکامی نظامی در برابر ایران، به تضعیف قدرت سخت آن انجامیده است. به گفته سجادی، مقاومت و پایداری ایران نه‌تنها باعث شکست اهداف آمریکا شده، بلکه جایگاه جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای تقویت کرده است.

او در عین حال هشدار داده که این تحولات پایان ماجرا نیست و ممکن است اقدامات بعدی آمریکا و متحدانش بویژه در دیگر کشور‌های منطقه مانند لبنان ادامه یابد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.