مذاکرات ایران و آمریکا ۲۱ فروردین در اسلام آباد

خبرآنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 07:17
هیات های مذاکره کننده ایران و آمریکا از روز جمعه ٢١ فروردین در اسلام آباد گفتگوها را آغاز می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، ایران و آمریکا در ساعات اولیه روز چهارشنبه پس از ۴۰ روز جنگ با میانجی گری پاکستان بر سر یک آتش بس دو هفته ای و از سرگیری مذاکرات بر اساس پیشنهاد ۱۰ بندی ایران موافقت کردند. 

طبق گزارش ایسنا، توافق بر سر این آتش بس از سوی رییس جمهور آمریکا و شورای عالی امنیت ملی ایران مورد تایید قرار گرفت.  

این آتش‌بس در همه مناطق، از جمله لبنان و سایر نقاط از ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه ۸ آوریل ۲۰۲۶ به وقت رسمی ایران و ساعت ۸:۰۰ شب سه‌شنبه ۷ آوریل به وقت شرق آمریکا اجرایی شد.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در اطلاعیه خود اعلام کرد که مذاکرات میان هیات های ایران و آمریکا از ۲۱ فروردین در اسلام آباد آغاز می شود. 

ایران دو هفته برای این مذاکرات زمان اختصاص داده است در عین حال که این زمان با توافق طرفین قابل تمدید است.

نخست وزیر پاکستان که میانجی گری میان ایران و آمریکا را بر به طور ویژه برعهده دارد در پیامی اعلام کرد که صمیمانه امیدوارم «گفت‌وگوهای اسلام‌آباد» به تحقق صلحی پایدار بینجامد و در روزهای آینده، اخبار خوش بیشتری با شما در میان بگذاریم.

وی‌همجنین از هیأت‌های دو طرف دعوت کرد تا روز جمعه ۱۰ آوریل ۲۰۲۶ در اسلام‌آباد گرد هم آیند و مذاکرات برای دستیابی به توافقی نهایی به‌منظور حل‌وفصل تمامی اختلافات را آغاز  کنند.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.