تاکید عراق و مصر بر لزوم کاهش شدت تنش‌ها در منطقه

مشرق نیوز سه شنبه 18 فروردین 1405 - 18:42
وزرای امور خارجه عراق و مصر بر اهمیت اولویت دادن به گفت‌وگو و دیپلماسی برای دستیابی به راه‌حلی که موجب کاهش تنش‌ها می‌شود، تاکید کردند.

به گزارش مشرق؛ «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با «بدر عبدالعاطی»، همتای مصری درباره تلاش‌ها برای کاهش شدت درگیری‌ها و مهار تنش‌های فزاینده در منطقه رایزنی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، طی این تماس تلفنی، تحولات شتابان منطقه و تلاش‌ها برای دستیابی به تفاهمات میان آمریکا و ایران در راستای تحقق کاهش تنش‌ها در بحبوبه خطرناک بودن مرحله و بزنگاه کنونی مورد بررسی قرار گرفت.

حسین و عبدالعاطی بر لزوم مقدم شمردن ابزار دیپلماتیک و عقلانیت برای کشیدن فتیله تنش‌ها و پرهیز از سناریوی فاجعه‌بار تاکید کردند که در صورت وقوع، هیچ کس از پیامدهای آن به دور نخواهد بود.

وزرای خارجه عراق و مصر در این گفت‌وگوی تلفنی درباره پیامدهای وخامت‌بار جنگ بر آزادی کشتیرانی، زنجیره صادرات و واردات، امنیت غذایی و تجارت جهانی و نیز امنیت انرژی در میانه افزایش قیمت نفت و سوخت رایزنی شد.

این دو در پایان بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای پایان دادن به تنش‌ها و مهار پیامدهای آن تاکید کردند تا از وقوع بی‌ثباتی و ناامنی بیشتر در منطقه جلوگیری شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.