مکاتبه چند فیلمساز خارجی برای ساخت فیلم از فاجعه میناب

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 17:53
رئیس سازمان سینمایی با اشاره ساخت مستند‌ها و فیلم‌های کوتاه از حمله به مدرسه میناب خبر داد که چند فیلمساز خارجی نیز برای حضور و کار در ارتباط با این فاجعه مکاتبه کرده‌اند.

مکاتبه چند فیلمساز خارجی برای ساخت فیلم از فاجعه میناب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رائد فریدزاده در پاسخ به اینکه آیا حمایتی از طرح‌ها برای ساخت فیلم در موضوع میناب صورت می‌گیرد؟ بیان کرد: هنرمندان زیادی به صورت خودجوش و نیز با همراهی موسسات سازمان سینمایی از جمله مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان ایران برای ثبت این فاجعه جهانی پیشگام شدند و فیلم‌های کوتاه و مستند خوبی هم ساخته شده است.

او افزود: این واقعه آنقدر عظیم است که حتی چند فیلمساز جهانی مکاتبه و ابراز علاقه کردند که (در ایران) حضور داشته باشند تا بخشی از این فاجعه را به تصویر بکشند. به نظرم یک وظیفه اخلاقی و انسانی برای همه و نیز یک وظیفه ملی برای ما است که این مظلومیت را به بهترین شیوه ممکن که همان زبان هنر است به همگان نشان دهیم. ما وظیفه ثبت این درد را در حافظه ملی داریم و امیدوارم بتوانیم آن را انجام دهیم.

فریدزاده درباره اینکه آیا تاکنون پروژه‌ای رسیده یا خیر، گفت: مستندسازی‌هایی شکل گرفته و چند طرح هم وجود دارد که هر زمان شرایط آن فراهم شود به شکل عمومی مطرح خواهد شد.

او همچنین با قدردانی از اهالی رسانه در ثبت و اطلاع‌رسانی از وقایع این روز‌ها تأکید کرد: سینماگران در کنار مردم و در ثبت وقایعی که در حال رخ دادن است پای کار بوده‌اند. جامعه ایران در حال پشت سر گذاشتن یک بحران است و ان‌شاءلله از این رستاخیز، سیاوش‌وار گذر خواهد کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.