دستور تخلیه هاب مالی عربستان از ترس موشک‌های ایران

افکار نیوز دوشنبه 17 فروردین 1405 - 23:29
ریاض به شرکت‌های منطقه مالی ملک عبدالله که مقر شرکت‌های آمریکایی‌ست دستور تخلیه فوری کارمندان را داده است.

عربستان به علت نگرانی از احتمال حمله موشکی یا پهپادی به منطقه مرکزی مالی ریاض، دستور تخلیه کارکنان از آن منطقه را داده است.

به گفته افراد مطلع و اطلاعیه‌ای که در اختیار رسانه آمریکایی سمافور قرار گرفته، دستور تخلیه فوری برج‌های اداری در منطقه مالی ملک عبدالله (KAFD) در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین) به شرکت‌ها داده شده است و از آنها خواسته شده تا کارکنان را حداقل تا ۶ آوریل (۱۸ فروردین) بازنگردانند.

این دستور تخلیه، صندوق ثروت ملی پادشاهی و دفاتر بانک‌های بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داد. منطقه KAFD میزبان شرکت‌هایی آمریکایی مانند گلدمن ساکس و دیلویت است.

به گزارش وال استریت ژورنال، برخی از ساختمان‌های تجاری برجسته دیگر در ریاض، از جمله برج الفیصلیه که محل استقرار جی‌پی‌مورگان و اپل است نیز در آخر هفته تخلیه شدند.

برخی از شرکت‌های دارای دفتر در منطقه مالی گفتند که دستورالعمل‌های غیررسمی مبنی بر عدم اعزام کارکنان به این منطقه برای چندین هفته دریافت کرده‌اند.

عربستان پنج سال گذشته را صرف جذب شرکت‌های خارجی به منظور استقرار دفاتر منطقه‌ای خود در ریاض کرده و حالا تهدید کرده است که در صورت امتناع شرکت‌ها، قراردادهای دولتی را با آنها لغو می‌کند.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.