رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

صدا و سیما دوشنبه 17 فروردین 1405 - 22:42
آقای عراقچی ضمن اشاره به اهتمام تهران به حفظ روابط دوستانه با کشورهای منطقه، بر عزم راسخ ایران برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی خود تأکید کرد.

رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه قطر با تشریح جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران گفت: جنایات جنگی آمریکا و رژیم اسرائیل به‌ویژه حمله به مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی و تاسیسات هسته‌ای، باید در محاکم داخلی و مراجع بین‌المللی مورد محاکمه و مجازات قرار بگیرد. آقای عراقچی همچنین با تاکید بر اهتمام تهران به حفظ و ارتقای روابط دوستانه با کشور‌های منطقه از جمله قطر، وضع موجود را منحصرا ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و نیز سوء استفاده آمریکا از پایگاه‌ها و دارایی‌های نظامی خود در کشور‌های منطقه برای تجاوز دانست. وزیر امور خارجه با اشاره به تعهد حقوقی بین‌المللی همه دولت‌ها در جلوگیری از استفاده دیگر کشور‌ها از قلمروی آنها برای تجاوز نظامی به کشور‌های دیگر، ابراز امیدواری کرد کشور‌های منطقه در راستای صلح و امنیت دسته‌جمعی و درون‌زا حرکت کنند. معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم با اشاره به موضع اصولی این کشور در رد استفاده از زور و احترام به حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران، بر ضرورت توقف فوری جنگ و بازگشت ثبات و امنیت به منطقه تاکید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.