
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در راستای اجرای الزامات قانون هوای پاک و ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی، ۵۰ دستگاه اتوبوس تمام برقی و ۳۵ دستگاه اتوبوس دوکابین ویژه خطوط تندرو به شبکه اتوبوس رانی شهر تهران افزوده شد.
حسن عباس نژاد افزود: این ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی، آخرین بخش از محموله ۵۰۰ دستگاهی است که طبق تعهدات، باید تا پایان سال ۱۴۰۴ وارد چرخه حمل و نقل عمومی میشد. همچنین ۳۵ دستگاه اتوبوس دوکابین با ظرفیت بالا طی روزهای آینده در خطوط پرتردد BRT به بهره برداری میرسند.
وی گفت: افزایش سهم اتوبوسهای برقی و کم مصرف میتواند به طور معنی دار انتشار آلایندههای ناشی از ناوگان دیزلی، از جمله ذرات معلق و گازهای گلخانهای را در محیط شهری کاهش دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تأکید کرد: توسعه ناوگان پاک، علاوه بر اثرات زیست محیطی، نقش مهمی در حفظ پایداری عملکرد شبکه حمل و نقل عمومی در شرایط بحران دارد و استمرار خدمات کارآمد، یکی از پایههای تاب آوری شهری محسوب میشود.