ورود اتوبوس جدید به تهران؛ گام تازه در اجرای الزامات قانون هوای پاک

صدا و سیما دوشنبه 17 فروردین 1405 - 21:02
با ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس تمام برقی و ۳۵ دستگاه اتوبوس دوکابین BRT، مرحله جدیدی از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اجرا شد؛ اقدامی که نقش قابل توجهی در کاهش آلاینده‌ها و افزایش تاب آوری شهری دارد.

ورود اتوبوس جدید به تهران؛ گام تازه در اجرای الزامات قانون هوای پاک
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:  در راستای اجرای الزامات قانون هوای پاک و ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی، ۵۰ دستگاه اتوبوس تمام برقی و ۳۵ دستگاه اتوبوس دوکابین ویژه خطوط تندرو به شبکه اتوبوس رانی شهر تهران افزوده شد.

حسن عباس نژاد افزود: این ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی، آخرین بخش از محموله ۵۰۰ دستگاهی است که طبق تعهدات، باید تا پایان سال ۱۴۰۴ وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شد. همچنین ۳۵ دستگاه اتوبوس دوکابین با ظرفیت بالا طی روز‌های آینده در خطوط پرتردد BRT به بهره برداری می‌رسند.

وی گفت: افزایش سهم اتوبوس‌های برقی و کم مصرف می‌تواند به طور معنی دار انتشار آلاینده‌های ناشی از ناوگان دیزلی، از جمله ذرات معلق و گاز‌های گلخانه‌ای را در محیط شهری کاهش دهد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تأکید کرد: توسعه ناوگان پاک، علاوه بر اثرات زیست محیطی، نقش مهمی در حفظ پایداری عملکرد شبکه حمل و نقل عمومی در شرایط بحران دارد و استمرار خدمات کارآمد، یکی از پایه‌های تاب آوری شهری محسوب می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.