شکست مفتضحانه آمریکا در جنوب اصفهان

صدا و سیما دوشنبه 17 فروردین 1405 - 13:22
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: سوال و ابهام درباره عملیات آمریکا که نقض حریم ایران بود، ادامه دارد. شکست و افتضاح فاجعه بار آمریکا در جنوب اصفهان رخ داد.

شکست و افتضاح فاجعه بار آمریکا در جنوب اصفهان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: سوال و ابهام درباره عملیات آمریکا که نقض حریم ایران بود، ادامه دارد.شکست و افتضاح فاجعه بار آمریکا در جنوب اصفهان رخ داد. 

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: طرح امریکایی ها چند روز قبل طرح ۱۵ ماده ای را از طریق واسطه ها به ما رسید. همان موقع اعلام کردیم که پیشنهادات امریکا نامعقول است. همان زمان بر اساس منافع خودمان، مطالبات مشروع خودمان را بیان کردیم. این که در برابر یک طرحی، ایران پاسخ خودش را قاطعانه بیان کند، اصلا به معنای کوتاه امدن نیست. ما وظیفه مان را باید انجام بدهیم و خجالتی از بیان مطلبات و منافع ملی مان نداریم. بنابراین، از همان زمان پاسخ را به واسطه ها دادیم. کماکان هم انتقال پیام ها ادامه دارد. اما مذاکره هرگز با اولتیماتوم دادن و تهدید به جنایت جنگی سنخیت ندارد. در شرايطي که دشمن ما همچنان به تهدیدات و حمله ادامه میدهم ما هم با تمام قوا بر دفاع متمرکز هستیم. درباره تهدیدها، نفس تهدید یک ترغیب به جنایت جنگی است. اینکه مرتبا کشور را تهدید به نابودی زیرساخت ها کنید و همزمان به صهیونیست ها چراغ سبز برای حمله به زیرساخت ها را بدهید، یک جنایت جنگی است. هر کشور که از این جنایات مشارکت دارد باید پاسخگو باشد و مواخذه شود.

- نقطه‌ای که هواگرد‌های آمریکایی در جنوب اصفهان نشسته بود فاصله زیادی با آن نقطه داشت بنابراین احتمال عملیات فریب برای دزدی اورانیوم ایران وجود دارد.

اسماعیل بقایی ادامه داد: اعتراف ترامپ در خصوص تسلیح کردها بار دیگر نشان گر دخالت مستقیم امریکا در جریان رویدادهای ۱۸ و ۱۹ دی ماه است. اکنون کسی که تهدید میکرد اگر امار تلفات در ایران بالا رود،به ایران حمله میکند. حالا معلوم شده به دنبال شعله ورن کردن اشوب بوده. هدف اصلی انها بار دیگر مشخص شده، هدف انها نابودی ایران و از بین بردن هویت ایران است.

-اما اصل ماجرا این بود که عملیات آن‌ها شکست آشکار بود و افتضاح فاجعه باری برای ان‌ها بود که طبس دو را رقم زد و از این جهت استمداد الهی شامل حال ما شد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: شهید سلیمانی چقدر بزرگ است که سالها پس از ترور ایشان، مقامات امریکایی همچنان ترور ایشان را یک دستاور بزرگ اعلام میکنند. فرد بازداشت شده در امریکا هیچ ارتباطی به شهید سلیمانی ندارد. اما نکته مهم اینه که انطور که امریکا از این موضوع به عنوان یک فتح الفتوح یاد میکند، نشان میدهد که تا چه اندازه کفگیر انها ته دیگ خورده است.

- در شرایطی که آنان ادعا می‌کردند توان ایران کم شده، این اتفاق افتاد، اما ایرانیان ثابت کردند دشمن را همچنان ناکام میگذارند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ادعاهای امریکایی ها در توجیه جنگ، متناقض است. یک بار گفته اند که تهدید اتمی ایران قریب الوقوع است در حالی که پیش از این ادعا میکردند توان هسته ای ایران را نایود کردند. بايد گفت تنها پیروز این جنگ صهیونیست ها هستند. و در واقع جنگ، موضوع محفلی در امریکا است و منافع ملت امریکا را تأمین نمی کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.