جنگ علیه ایران جنایت جنگی است

صدا و سیما یکشنبه 16 فروردین 1405 - 14:17
نویسنده و تحلیلگر آمریکایی با فاقد مشروعیت دانستن جنگ علیه ایران آن را جنایت جنگی دانست.

جنگ علیه ایران جنایت جنگی است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‌، به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز رسانی می‌شود، دیوید نورث، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی، جنگ علیه ایران را «جنایت جنگی» توصیف کرد و آن را فاقد مشروعیت دانست.

او با استناد به اصول دادگاه نورنبرگ و سخنان رابرت جکسون تأکید کرد که جنگی که به طور ذاتی غیرقانونی باشد، نمی‌تواند با توجیهات دفاعی مشروع جلوه داده شود.

نورث همچنین انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ را یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های راهبردی آمریکا دانست و تأکید کرد که از آن زمان، واشنگتن هرگز این تحول را نپذیرفته است. وی با اشاره به کودتای سال ۱۹۵۳ علیه محمد مصدق، افزود: محور اصلی سیاست‌های آمریکا در منطقه، کنترل منابع انرژی و نفت خلیج (فارس) بوده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.