محکومیت شدید ترور خبرنگاران شبکه‌های المنار و المیادین در لبنان

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 22:22
سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور خبرنگارهای المنار و المیادین را در لبنان به شدت محکوم کرد.

محکومیت شدید ترور خبرنگاران شبکه‌های المنار و المیادین در لبنان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی به خودروی حامل خبرنگاران لبنانی در جنوب لبنان که منجر به شهادت علی شعیب، خبرنگار برجسته شبکه المنار، خانم فاطمه فتونی، خبرنگار نام‌آشنای شبکه المیادین، و محمد فتونی، تصویربردار این شبکه تلویزیونی شد را به‌شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به صد‌ها مورد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و تصویربرداران در فلسطین اشغالی و لبنان، به‌ویژه طی سه سال اخیر، تاکید کرد: حمله به خبرنگاران، نقض فاحش اصول بنیادین حقوق بشردوستانه بین‌المللی مندرج در معاهدات ۱۹۴۹ ژنو و مصداق آشکار جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و رژیم صهیونیستی در سایه حمایت‌های آشکار سیاسی و رسانه‌ای آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های غربی، با برخورداری از مصونیت کامل، به ارتکاب چنین جنایاتی ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تسلیت شهادت این سه خبرنگار به خانواده‌های آنها، همکارانشان در شبکه‌های المیادین و المنار، اهالی رسانه و نیز مردم و دولت لبنان، بر مسئولیت مشترک جامعه بین‌المللی برای مواخذه و مجازات رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب این جنایات تاکید کرد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.