اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای نوسازی مدارس آسیب دیده

خبرگزاری مهر شنبه 08 فروردین 1405 - 18:00
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران از عزم مدیریت شهری برای همیاری تمام‌عیار با وزارت آموزش و پرورش جهت بازسازی مدارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، علوی رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در محکومیت هدف قرار دادن فضاهای آموزشی اظهار داشت: حمله به مدارس، نشانه‌ی هراس دشمن از دانایی نسل آینده ایران است. همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید: "یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفْوَاهِهِمْ..."؛ آن‌ها می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، اما اراده الهی بر کمال این نور است.»

وی افزود: دشمن با این اقدامات بزدلانه مصداق این بیت سعدی است که: ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی / کاین ره که تو می‌روی به ترکستان است. آن‌ها با تخریب مدرسه، تنها مسیر زوال خود را تندتر می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر روحیه همکاری بین‌دستگاهی تصریح کرد: شورای شهر تهران همواره خود را در کنار معلمان و دانش‌آموزان می‌بیند. برای سال ۱۴۰۵، حتی پیش از آغاز جنگ تحمیلی رمضان ، اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان جهت تجهیز و بهسازی مدارس در بودجه مناطق ۲۲گانه مصوب شده بود، اما اکنون مسئولیت ما سنگین‌تر شده است.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با احساس مسئولیت مضاعف، شانه به شانه مسئولان آموزش و پرورش به میدان آمده است. کمیته مشارکت‌های مردمی در حال تهیه طرحی دوفوریتی برای افزایش چشمگیر اعتبارات بازسازی است تا به عنوان بازوی اجرایی و حمایتی، در کنار آموزش و پرورش باشیم.

وی در پایان گفت: ما به شهروندان اطمینان می‌دهیم که با نصرت الهی و مشارکت مردم، تمامی مدارس آسیب‌دیده را زیباتر، مجهزتر و مستحکم‌تر از پیش بنا خواهیم کرد تا فرزندان این مرز و بوم در امن‌ترین سنگرهای دانایی به تحصیل ادامه دهند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.