سفر وزرای خارجه عربستان، ترکیه و مصر به پاکستان برای رایزنی‌های منطقه‌ای

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 14:52
در ادامه تحرکات دیپلماتیک برای مدیریت تنش‌های منطقه‌ای، قرار است وزرای خارجه سه کشور عربستان، ترکیه و مصر طی روز‌های آینده به اسلام‌آباد سفر کنند تا درباره تحولات جاری و راه‌های کاهش تنش‌ها رایزنی کنند.

سفر وزرای خارجه عربستان، ترکیه و مصر به پاکستان برای رایزنی‌های منطقه‌ای

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، بر اساس بیانیه رسمی، وزارت خارجه پاکستان این سفر به دعوت «سناتور محمد اسحاق دار» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه دولت اسلام آباد انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه و «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر در تاریخ ۲۹ تا ۳۰ مارس ۲۰۲۶ وارد اسلام‌آباد خواهند شد. در جریان این سفر گفت‌و‌گو‌های مفصل و عمیقی درباره موضوعات مختلف، به ویژه تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه انجام خواهد شد. همچنین این مقامات عالیرتبه با نخست‌وزیر پاکستان نیز دیدار خواهند کرد.

پاکستان در این بیانیه تاکید کرده است که روابط خود با کشور‌های عربستان، ترکیه و مصر را بسیار ارزشمند می‌داند و این سفر را فرصتی مهم برای تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌های چندجانبه در حوزه‌های مختلف مورد علاقه مشترک ارزیابی می‌کند. این تحرک دیپلماتیک در شرایطی صورت می‌گیرد که نقش پاکستان در میانجیگری و پیشبرد روند صلح در تحولات اخیر منطقه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و اسلام‌آباد تلاش دارد با میزبانی چنین نشست‌هایی جایگاه خود را به عنوان یکی از بازیگران فعال در مدیریت بحران‌های منطقه‌ای تثبیت کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.