آمریکا از بن‌بست نظامی با ایران به سمت وساطت سه‌جانبه حرکت کرد

خبرگزاری مهر جمعه 07 فروردین 1405 - 02:24
در پی ناکامی رویکردهای نظامی در برابر ایران و رسیدن به بن‌بست کامل،آمریکا ناگزیر به استفاده از دیپلماسی وساطت سه‌جانبه شده است.

ه گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری المعلومه عراق گزارش داد که آمریکا، پس از ناکامی رویکردهای نظامی در برابر ایران و رسیدن به بن‌بست کامل، ناگزیر به استفاده از دیپلماسی وساطت سه‌جانبه شده است.

این در حالی است که واشنگتن تلاش می‌کند تا تهران را به میز مذاکره بازگرداند.

طبق این گزارش، به نظر می‌رسد کاخ سفید دریافته است که فشارهای نظامی نتوانسته هیچ امتیازی از ایران بگیرد.

از این رو، آمریکا دست به دامان متحدان خود، از جمله ترکیه، مصر و پاکستان شده است تا ایران را به مذاکره ترغیب کند.

این گزارش حاکی از آن است که این اقدام آمریکا، بیش از آنکه نشان‌دهنده تمایل واقعی به صلح باشد، تلاشی شتابزده برای یافتن راهی جهت حفظ آبروی دولت آمریکا در مواجهه با ترس از ورود به جنگی زمینی و فرسایشی است؛ جنگی که هم دونالد ترامپ از آن هراس دارد و هم افکار عمومی آمریکا تحمل پیامدهای فاجعه‌بار آن را ندارد.

در حالی که گزارش‌های پنتاگون، رئیس‌جمهور آمریکا را در تجاوز آشکار به سمت جنگ سوق داده بود، واقعیت میدانی امروز نشان می‌دهد که قدرت آمریکا با محدودیت‌هایی روبرو است.

این امر باعث شده تا دولت آمریکا به زبان «معاملات» روی آورده و درهای دیپلماسی را به روی میانجی‌گری سه‌جانبه باز کند تا رمز ایستادگی ایران را که موشک‌ها نتوانستند بشکنند، بیابد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.