به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «علی پرویز ملک» وزیر نفت پاکستان امروز با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با «رضا امیری مقدم» سفیر ایران دیدار و گفتوگو کرد.
وزیر نفت پاکستان در این دیدار ضمن تشکر از ایران بابت اجازه عبور نفتکشهای این کشور از تنگه هرمز، بر اهمیت همکاریهای دو کشور در حوزه انرژی و تأمین امنیت انرژی منطقه تاکید کرد.
وی تاکید کرد: عبور نفتکشهای پاکستان از تنگه هرمز در شرایط فعلی نقش مهمی در ثبات بازار انرژی و اقتصاد این کشور دارد. طرفین همچنین در این دیدار به بررسی تحولات مهم منطقهای، از جمله وضعیت بازار انرژی در شرایط جنگی و راههای تقویت همکاریهای فی مابین در حوزه انرژی پرداختند.
مقامات ایران و پاکستان برای توسعه همکاریهای بلندمدت انرژی و حفظ مسیرهای ترانزیتی مطمئن توافق کردند.
لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده است که فقط کشورهای دوست و غیرمتخاصم میتوانند از تنگه هرمز عبور کنند، اقدامی که امنیت انرژی منطقه و تجارت بینالمللی نفت را تضمین میکند.