تجاوزات در کنار تحریم‌ها فشار مضاعف، بر ظرفیت‌های ملی ايران

صدا و سیما چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 09:42
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو، در نشست کمیته دائمی کمیساریای عالی پناهندگان، اعلام كرد: تجاوز آمریکايي - صهیونیستی در کنار تحریم‌ها فشار مضاعفی بر ظرفیت‌های ملی ايران وارد کرده است.

 تجاوزات در کنار تحریم‌ها فشار مضاعف، بر ظرفیت‌های ملی ايران  

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، از ژنو، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو، امروز سه شنبه در نشست کمیته دائمی کمیساریای عالی پناهندگان، با اشاره به حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های غیرنظامی کشورمان، تصریح کرد که این حملات در کنار تحریم‌ها و کمبود مزمن منابع، فشار مضاعفی بر ظرفیت‌های ملی وارد کرده است.

سفیر کشورمان در این نشست با تاکید بر این که آسیب به تأسیسات خدماتی که هم به شهروندان ایرانی و هم به پناهندگان خدمات ارائه می‌دهند، توان پاسخگویی کشور را به‌شدت تحلیل می‌برد، هشدار داد: «در شرایط پس از جنگ، با زیرساخت‌های آسیب‌دیده و منابع محدود، انتظار از کشور‌های میزبان نمی‌تواند مشابه دوران قبل از بحران باشد».

وی در ادامه افزود: «در صورت تداوم سطح فعلی و محدود حمایت‌های بین‌المللی، ایران تصمیمات خود را متناسب با واقعیت‌های جدید اتخاذ خواهد کرد.»

بحرینی همچنین با انتقاد شدید از آمریکا، این رژیم را عامل اصلی بحران آوارگی مردم افغانستان طی ۲۰ سال گذشته دانست و گفت: «اشغال نظامی و خروج غیرمسئولانه از افغانستان و حملات متجاوزانه اخیر واشنگتن علیه ایران، مستقیماً به تشدید آوارگی و افزایش فشار بر کشور‌های میزبان، از جمله ایران، منجر شده است.»

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.