وزیر کانادایی: دنیا با بزرگ‌ترین اختلال انرژی در تاریخ روبرو است

عصر ایران چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 07:11
«تیم هاجسون» وزیر انرژی کانادا درباره تبعات حمله تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و افزایش بهای نفت گفت که دنیا با بزرگ‌ترین اختلال انتقال انرژی در تاریخ مواجه است.

«تیم هاجسون» وزیر انرژی کانادا درباره تبعات حمله تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و افزایش بهای نفت گفت که دنیا با بزرگ‌ترین اختلال انتقال انرژی در تاریخ مواجه است.

به گزارش ایرنا، هاجسون چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز «امنیت انرژی برای امنیت ملی کانادا و متحدان این کشور را مهم» ارزیابی کرد.

وزیر انرژی کانادا اظهار کرد که جنگ علیه ایران کشورهای آسیایی را با بحرانی مواجه کرده است که کشورهای اروپایی بعد از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با آن روبرو شدند و افزایش بهای انرژی اقتصادهای آنها را در خطر تعطیلی قرار داد.

وی با بیان اینکه «دنیا مستاصل است و به یک تامین‌کننده قابل اعتماد نیاز دارد» افزود که کانادا اکنون در وضعیتی ایده‌آل برای تامین نیازهای مشتریان قرار دارد.

جنگ تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی موجب ریزش در بازار سهام و افزایش بهای نفت و تزلزل در بازارهای مختلف شده است.

شماری از مدیران ارشد و وزیران انرژی جهان روز دوشنبه (سوم فروردین ۱۴۰۵) در همایش انرژی سراویک در هیوستون ایالت تگزاس آمریکا نگرانی فزاینده‌ای را درباره آثار بلندمدت جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران بر اقتصاد جهانی ابراز کردند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.