چین بار دیگر توقف حملات علیه ایران را خواستار شد

همشهری آنلاین سه شنبه 04 فروردین 1405 - 16:44
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اعلام تعویق حمله آمریکا به زیرساخت‌های انرژی در ایران، نسبت به پیامدهای آن در سطح جهانی و منطقه‌ای ابراز نگرانی کرد و خواستار آتش‌بس و پایان حملات علیه تهران شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه چین، لین جیان در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه اینگونه پاسخ داد: «ادامه و طولانی شدن درگیری‌ها به سود هیچ طرفی نیست و آتش‌بس و گفت‌وگو تنها راه برون‌رفت از این بحران است.»

این اظهارات درحالی مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) مدعی شده است که حمله به زیرساخت‌های انرژی ایران را به مدت پنج روز به تعویق انداخته می‌اندازد.

لین جیان افزود: چین نسبت به تشدید مداوم تنش‌ها و پیامدهای فرامرزی آن که صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، عمیقا نگران است.

وی همچنین از همه طرف‌های درگیر خواست فوراً آتش‌بس را اجرا کرده و هرچه سریع‌تر به مسیر گفت‌وگو و حل‌وفصل سیاسی بازگردند.

تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران از صبح روز نهم اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) آغاز شد؛ این اقدام در حالی صورت گرفت که مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری برخی کشورهای منطقه در جریان بود.

جمهوری اسلامی ایران در پی آغاز تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی، پاسخی قاطع، هدفمند و متناسب به این اقدام ارائه داد. در چارچوب این پاسخ مشروع، مواضع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی و همچنین پایگاه‌ها و مراکز استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه با حملات موشکی، پهپادی و هوایی دقیق هدف قرار گرفت.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.