آمریکا و اسرائیل ایران را در جنگی که آغاز کرده‌اند شکست نخواهند داد

افکار نیوز شنبه 01 فروردین 1405 - 18:47
صدراعظم سابق آلمان حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران را با جنگ ویتنام مقایسه کرد و آن را «تکان‌دهنده» خواند

 گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان گفت: به نظر من، کاری که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در ایران انجام می‌دهند، تکان‌دهنده است. نمی‌توان در جنگی که به دلایل ایدئولوژیک انجام می‌شود، پیروز شد و این مرا واقعا به یاد جنگ ویتنام می‌اندازد.

شرودر از موضع صدراعظم فریدریش مرتس در مورد امتناع از ارائه حمایت نظامی به آمریکا در جنگ با ایران استقبال کرد. صدراعظم سابق در پاسخ به این سوال که آیا آلمان باید در مداخله نظامی برای بازگشایی تنگه هرمز شرکت کند، پاسخ داد: شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید، تحت هیچ شرایطی.

شرودر تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل ایران را در جنگی که آغاز کرده‌اند شکست نخواهند داد.  صدراعظم سابق آلمان همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده و اسرائیل قدرت مقاومت ایران را دست کم می‌گیرند و هر اتفاقی که می‌افتد، او را به شدت به یاد جنگ ویتنام می‌اندازد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.