
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما عبدالرحمن مرادزاده در بازدید از منطقه حفاظتشده کوه بیرمی شهرستان تنگستان با اشاره به اهمیت این منطقه ارزشمند که زیستگاه حیات وحش شاخصی نظیر کل وبز، قوچ و میش و پلنگ ایرانی است بر تداوم گشت و کنترل و حفاظت از موثر از حیات وحش غنی این منطقه تاکید کرد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم در این بازدید لزوم هوشیاری و آمادگی کامل مأمورین در پایش منطقه و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده متخلفین از شرایط جنگی برای حضور در مناطق تحت مدیریت را خواستار شد.
سید احسان موسوی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: طرح کشیک اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای حضور فعال و استمرار خدمات در شهرستانها و مناطق از ۲۸ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ اجرا خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت استان بوشهر افزود: در تعطیلات نوروزی، حفظ و حراست و پایش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع این اداره کل افزایش یافته و با هرگونه تخلف زیستمحیطی طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
وی افزود: همکاری و هماهنگی با نهادهای قضایی و انتظامی یکی دیگر از برنامههای این اداره کل در ایام جنگ و تعطیلات نوروزی است.
موسوی از مردم خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی و یا با سامانه ۱۵۴۰ این اداره کل منعکس نمایند.