فغان و آه ز خودکامگی و خودخواهی 

صدا و سیما شنبه 01 فروردین 1405 - 03:32
یک خواننده و هنرمند موسیقی سنتی، از کودکان معصومی نوشت که در میهن عزیزمان ایران و در شهر میناب، از جفای جاهلان سفاک و شرّ و ظلم و خودخواهی و منفعت‌طلبی‌شان به خون خویش در غلتیدند.

فغان و آه ز خودکامگی و خودخواهی 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسام‌الدین سراج در یادداشتی با اشاره به سکوت جهان در برابر کشته‌شدن کودکان ایرانی، از پیمان‌شکنی اهریمنان و دشمنان ایران نوشت.

در یادداشت او می‌خوانیم: 
 «با صبا در چمن لاله سحر می‌گفتم   
 که شهیدانِ که‌اند این‌همه خونین‌کفنان
پیر پیمانه‌کش من که روانش خوش باد  
گفت: پرهیز کن از صحبت پیمان‌شکنان
دامن دوست به دست آر و ز دشمن بگسل
مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان

از روز نخست که آدم و حوا (ع) از میوه آگاهی ممنوعه خوردند و از بهشت برین بر مهد زمین هبوط کردند و سپس دلیل پیدایش هابیل و قابیل شدند، (حسد) گویی ارمغان عالم کثرت بود، قابیل، هابیل را کشت؛ بدین ادعا که چرا خداوند قربانی تو را پذیرفت و قربانی من قبول نشد و از همان آغازین‌سال‌های تاریخ پیدایش انسان زمین به دو قطب «قابیلیان»، و «هابیلیان» تقسیم شد. 

قوم هابیل که طرفدار حقیقت و خیر و مهربانی و زیبایی بودند و قوم قابیل که خواستار دروغ و شرّ و ظلم و خودخواهی و منفعت‌طلبی بودند؛ چه دخترانی که توسط این قوم سفاک در دوره جاهلیت زنده‌به‌گور شدند. 

چه کودکانی که در غزه مظلومانه کشته شدند و چه کودکان معصومی که در میهن عزیزمان ایران، در شهر میناب از جفای این جاهلان سفاک به خون خویش در غلتیدند.

جاهلانه خود را در مسند شاهی می‌بینند و قتل‌عام بشریت را حق  مسلم خود می‌دانند. چه مردان و زنان و خوبانی که مظلومانه توسط این جاهلان سفاک شهید شدند.

پیامبران بزرگ اما چون حضرت موسی (ع)، حضرت مسیح (س) و حضرت محمد (ص) مبعوث شدند تا پرده‌های جهالت و خام‌اندیشى و خودخواهی را بدرند و انسان را به مرحله کمال رحمانی‌اش برسانند اما این گروه، دین را چونان حزب سیاسى خویش دیدند و وسیله توجیه ظلم و تجاوزکاری‌های خود کردند.

بسان کودک معصوم خفته در راهی دلم برای خودم تنگ می‌شود گاهی*

هبوط گاه خداحافظی نبود ای دوست، هبوط وقت سلام است و گاهِ آگاهی 

هزار کودک معصوم کشته شد امروز دریغ از دل عالم، به گفتن آهی 

دریغ و درد ز بی‌حاصلی و بی‌دردی فغان و آه ز خودکامگی و خودخواهی 

شود سر همه خوبان لگد خورد نامرد چو جاهلی بنشیند به مسند شاهی»

*این مصرع برگرفته از مضمون شعر استاد محمد علی بهمنی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.