خروج نخستین یگان نظامی وابسته به ناتو از عراق

صدا و سیما جمعه 29 اسفند 1404 - 17:57
یک منبع امنیتی ارشد به خبرگزارى رسمى عراق اعلام کرد که روند تخلیه مأموریت ناتو در عراق آغاز شده و این اقدام در چارچوب تدابیر موقت و در پی تحولات منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

خروج نخستین یگان نظامی وابسته به ناتو از عراق

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گفته منابع مطلع، در مرحله نخست، حدود ۶۰۰ نظامی وابسته به ناتو عراق را ترک کرده‌اند. این منابع تأکید کردند که این خروج بخشی از یک برنامه مرحله‌ای است که ممکن است در صورت تداوم شرایط کنونی ادامه یابد.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که حزب‌الله عراق روز پنج‌شنبه به سفارت ایالات متحده مهلتی پنج روزه تعیین کرده و خواستار توقف حملات به مقر‌های حشد الشعبی، پایان حملات هوایی در لبنان و توقف فعالیت‌های جاسوسی خارج از محدوده سفارت شده است.

ناظران بر این باورند که این تحرکات می‌تواند نشان‌دهنده افزایش سطح تنش‌های منطقه‌ای و تأثیر مستقیم آن بر حضور نیرو‌های خارجی در عراق باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.