آلمان خواستار مذاکره و توافق با ایران شد | اگر آمریکا نمی‌تواند تنگه را باز کند، ما هم نمی توانیم

همشهری آنلاین سه شنبه 26 اسفند 1404 - 23:40
وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه با اشاره به بسته شدن تنگه هرمز به روی آمریکا و متحدانش گفت که اگر ارتش آمریکا نمی‌تواند تنگه را باز کند، نیروهای اروپایی نیز به احتمال زیاد از عهده این امر برنخواهند آمد.

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه آلمان یوهان وادفول با اشاره به تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران گفت که آلمان خواستار مذاکره و توافق با ایران است.


وی با اشاره به شکست آمریکا در باز نگه داشتن تنگه هرمز افزود که اگر ارتش آمریکا توانایی تأمین امنیت تنگه هرمز را ندارد، «نیروهای اروپایی نیز به احتمال زیاد موفق به این کار نخواهند شد.»

علاوه بر این، پیش از این وزیر امور خارجه آلمان با رد هرگونه نقش‌آفرینی ناتو در تأمین امنیت تنگه هرمز، تأکید کرد که این ائتلاف نباید مسئولیت این آبراه را برعهده گیرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که چندی پیش، رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ از کشورهای مختلف درخواست کرد که با هدف بازگشایی تنگه، کشتی‌های نظامی خود را به منطقه اعزام کنند.اما امروز، پس از مخالفت متحدانش با ورود به درگیری، با انتشار پیامی در شبکه تروث‌سوشال، ناامیدی خود را از این موضوع نشان داده و مدعی شد که نیازی به کمک آن‌ها ندارد.
دولت‌های اروپایی تأکید کرده‌اند که آمریکا بدون هماهنگی با آن‌ها به ایران حمله کرده و آن‌ها وارد جنگ با ایران نخواهند شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.