خشم ترامپ از همراهی نکردن ناتو با آمریکا درباره ایران

صدا و سیما سه شنبه 26 اسفند 1404 - 22:02
همراهی نکردن اعضای ناتو با آمریکا در خصوص ایران، خشم رئیس جمهور آمریکا را در پی داشت.

خشم ترامپ از همراهی نکردن ناتو با آمریکا درباره ایران

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، دونالد ترامپ در پیامی در فضای مجازی با انتقاد از همراهی نکردن کشور‌های عضو سازمان ناتو در اعزام ناوگان به منطقه برای بازگشایی تنگه هرمز نوشت: از این اقدام آنها تعجب نمی‌کنم، زیرا همیشه ناتو را که سالانه صد‌ها میلیارد دلار برای حفاظت از همین کشور‌ها هزینه می‌کنیم، یک خیابان یک طرفه می‌دانستم. ما از آنها محافظت می‌کنیم، اما آنها در مواقع نیاز به خصوص برای ما هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

ترامپ همچنین مدعی شد به حمایت هیچ کشوری نیاز ندارد.

سناتور لیندزی گراهام هم اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا از همراهی نکردن کشور‌های اروپایی با این کشور در قضیه تنگه هرمز به شدت عصبانی شده است. این سناتور آمریکایی با طرح این ادعا که همراهی نکردن اروپایی‌ها با آمریکا درباره ایران پیامد‌هایی گسترده و عمیق برای اروپا خواهد داشت، گفت این موضوع باعث می‌شود در ارزش اتحاد‌ها با اروپا تردید کند. گراهام همچنین اظهارات متحدان آمریکا را مبنی بر اینکه ایران دارای سلاح هسته‌ای نگران‌کننده نیست، فراتر از توهین دانست.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.