بسته بودن تنگه هرمز باعث کاهش ۵۰درصدی تولید نفت امارات شد

عصر ایران دوشنبه 25 اسفند 1404 - 18:56
دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که در پی پیامدهای جنگ علیه ایران و بسته شدن تنگه هرمز، تولید روزانه نفت امارات بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رویترز گزارش داد که بسته بودن تنگه هرمز موجب کاهش بیش از ۵۰ درصدی تولید نفت امارات متحده عربی شد.

به گزارش ایسنا، دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که در پی پیامدهای جنگ علیه ایران و بسته شدن تنگه هرمز، تولید روزانه نفت امارات بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرایط شرکت ملی نفت ابوظبی را وادار کرده تا تولید نفت خود را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد.

پیش‌تر نیز دو منبع به رویترز گفته بودند که پس از یک حمله پهپادی، عملیات بارگیری نفت در بندر الفجیره امارات متوقف شده است.

برخی منابع همچنین اعلام کردند که تولید نفت امارات در ماه ژانویه به حدود ۳.۴ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

دو منبع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند بسته شدن موقت برخی چاه‌های نفتی بر میزان تولید تاثیر گذاشته است.

شرکت ادنوک اعلام کرده که تولید نفت در میادین دریایی را کاهش داده است، اما برخی منابع تاکید کرده‌اند که در حال حاضر عملیات تولید در این میادین به طور کامل متوقف شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.