ایران می‌توانند هرمز را به «جعبه مرگ» ملوانان آمریکایی تبدیل کند

همشهری آنلاین یکشنبه 24 اسفند 1404 - 15:14
تهران با استفاده از سلاح‌های بسیار ساده‌تر از آنچه ایالات متحده به کار گرفته، کنترل تنگه هرمز را به دست گرفته و اکنون می‌تواند منابع انرژی و کشتیرانی تجاری را از طریق این آبراه حیاتی کنترل کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، با گذشت بیش از ۲ هفته از جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران جنگ در خلیج فارس به یک رقابت نامتقارن تبدیل شده و قدرت نظامی آمریکا و تل‌آویو را در مقابل ایران که نبرد چریکی را آغاز کرده، قرار داده است.

رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، قرن گذشته نشان داده است که حتی بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین ارتش‌های جهان نیز می‌توانند در حمله به دشمنان سرسختی که حاضرند با وجود مشکلات فراوان، درد بیشتری را برای دفاع از قلمرو خود تحمل کنند، تسلیم شوند.

با این حال، این رسانه می‌نویسد که تهران با استفاده از سلاح‌هایی ساده‌تر از آنچه ایالات متحده به کار گرفته، اکنون کنترل منابع انرژی و کشتیرانی تجاری را از طریق این آبراه حیاتی به دست گرفته است.

وال استریت ژورنال می‌نویسد، با این حال، ایالات متحده در اعزام کشتی‌های جنگی به تنگه هرمز محتاط بوده، چرا که پهپادها، موشک‌های ضد کشتی و مین‌های ایران می‌توانند این منطقه را به «جعبه مرگ» برای ملوانان آمریکایی تبدیل کنند.

براساس این گزارش، محافظت از کشتی‌ها در این تنگه باریک نیز، آن‌طور که ترامپ وعده آن را می‌دهد، مستلزم همکاری با سایر کشورها است زیرا ایالات متحده فاقد تعداد یا نوع کشتی‌های لازم برای پاکسازی مین‌ها و انجام اسکورت است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.