سفیر ایران در دهلی نو: برخی کشتی‌های هندی از تنگه هرمز عبور کرده‌اند

خبرآنلاین شنبه 23 اسفند 1404 - 16:47
سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو اعلام کرد که تهران به برخی کشتی‌های هندی اجازه داده است از تنگه هرمز عبور کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد فتحعلی در نشستی با رسانه ها، گفت:برخی کشتی‌های هندی اجازه عبور امن از تنگه هرمز را دریافت کرده‌اند، اما تعداد دقیق این شناورها را اعلام نکرد.

بنابر روایت ایرنا، این اظهارات از سوی این دیپلمات ایرانی درحالی صورت گرفت که از زمان تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، تهران تا حد زیادی عبور و مرور کشتی‌ها از تنگه هرمز را محدود کرده است.

این گذرگاه راهبردی در امتداد سواحل ایران قرار دارد و حدود ۲۰ درصد نفت جهان و بخش قابل توجهی از گاز طبیعی مایع حمل‌شده از طریق دریا از آن عبور می‌کند.

همچنین، راجش کومار سینها دبیر ویژه وزارت کشتیرانی هند، امروز در یک نشست خبری، گفت: کشتی‌های حمل گاز مایع «شیوالیک» و «ناندا دیوی» اکنون به سمت بنادر موندرا و کاندلا در گجرات در حرکت هستند.

وی افرود: این کشتی‌ها حامل ۹۲ هزار و ۷۰۰ تن گاز مایع هستند و احتمالا در ۱۶ یا ۱۷ مارس (۲۵ و ۲۶ اسفند ماه) در بنادر هند پهلو خواهند گرفت.

طبق نوشته روزنامه هندو، این ۲ کشتی از جمله ۲۴ کشتی بودند که از زمان شروع جنگ در منطقه در سمت غرب تنگه هرمز سرگردان بودند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.