وزیر خارجه روسیه با گروسی گفتگو کرد

همشهری آنلاین شنبه 23 اسفند 1404 - 01:16
وزیر خارجه روسیه و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حملات آمریکایی-صهیونی به تاسیسات هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حملات آمریکا و (رژیم) اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران که تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارند، گفت‌وگو کرده‌اند.

رافائل گروسی عصر امروز با اشاره به اینکه عملیات نظامی نمی‌تواند دانش هسته‌ای گسترده در ایران را نابود کند بر لزوم بازگشت به میز مذاکره و تلاش برای دست‌یابی به توافق تاکید کرده بود.

او در گفتگو با شبکه فرانس۲۴ تاکید کرد: «این عملیات نظامی در نهایت به پایان خواهد رسید، اما در پایان همچنان اورانیوم با غنای ۶۰ درصد وجود خواهد داشت و دانش و توان فنی گسترده در ایران باقی خواهد ماند؛ بنابراین در هر سناریویی، ما ناچار خواهیم بود به میز مذاکره بازگردیم».

گروسی می‌گوید جنگ اخیر بیشتر بر هدف قرار دادن برنامه‌های دیگر ایران متمرکز بوده اما با این حال، دو مورد اصابت در تاسیسات نطنز و یک مورد در تاسیسات اصفهان گزارش شده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.